Τετάρτη 16 Ιουλίου 2014

Ειδική Άδεια και Μειωμένο Ωράριο για ΑμεΑ

Τώρα που τελειώνει ο γολγοθάς των διορισμών όλων των επιτυχόντων ένα θέμα που απασχολεί πολλούς από τους επιτυχόντες είναι η ειδική άδεια των 6 ημερών και το μειωμένο ωράριο. Πολλοί κατα καιρούς έχουν ρωτήσει βάσει ποιού νόμου γίνεται αυτό και ποιοι ακριβώς το δικαιούνται.
Σας πληροφορούμε λοιπόν σε ότι αφορά την ειδική άδεια των 6 ημερών να ανατρέξετε στον νόμο 3528 (ΦΕΚ τεύχος Α/26/2007) στο άρθρο 50 που αναφέρεται στις ειδικές άδειες και συγκεκριμένα στην 4η παράγραφο που λέει

"4.  Υπάλληλοι με ποσοστό αναπηρίας πενήντα τοις εκατό (50%) και άνω δικαιούνται από την  υπηρεσία κάθε ημερολογιακό έτος άδεια με αποδοχές έξι (6) εργασίμων ημερών επιπλέον της κανονικής τους άδειας."

Για δε το μειωμένο ωράριο αναφέρεται στο νόμο 3731 (ΦΕΚ τεύχος Α/263/2008) αρθρο 30 παράγραφος 8 που αναφέρει τα εξής:

8. Οι παράγραφοι 4 και 5 του άρθρου 16 του ν. 2527/1997 (ΦΕΚ 206 Α΄) τροποποιούνται ως ακολούθως:

«4. Η μείωση του ωραρίου εργασίας κατά μία (1) ώρα την ημέρα, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 5 του π.δ. 193/1988 (ΦΕΚ 84 Α), προκειμένου για τακτικούς υπαλλήλους και υπαλλήλους με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου του Δημοσίου, των Ν.Π.Δ.Δ. και Ο.Τ.Α., που έχουν παιδιά με πνευματική, ψυχική ή σωματική αναπηρία σε ποσοστό 67% και άνω ή σύζυγο με αναπηρία 100% τον οποίο συντηρεί, γίνεται χωρίς ανάλογη περικοπή των αποδοχών τους. Το πο−
σοστό αναπηρίας βεβαιούται σύμφωνα με τα προβλεπόμενα από τις ισχύουσες διατάξεις. 


5. Η κατά την προηγούμενη παράγραφο μείωση του ωραρίου ισχύει και για τους τυφλούς ή παραπληγικούς τετραπληγικούς, τους νεφροπαθείς τελικού σταδίου, καθώς και τους έχοντες αναπηρία 67% και άνω υπαλλήλους του Δημοσίου, Ν.Π.Δ.Δ. και Ο.Τ.Α. Ειδικώς για τους τυφλούς τηλεφωνητές η μείωση του ωραρίου εργασίας ορίζεται σε δύο (2) ώρες την ημέρα.»

11 σχόλια:

  1. Η ειδική άδεια των 6 επιπλέον ημερών ισχύει μόνο για τους υπαλλήλους στο δημόσιο;
    Υπάλληλοι στον ιδωτικό τομέα το δικαιούνται; Αν ναι, που αναφέρεται αυτό;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Οι γονεις ΑΜΕΑ δικαιουνται ειδικής αδειας ? απο που προκυπτει?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Φιλοξενώ και φροντίζω την ανάπηρη μητέρα μου. Έχω δικαίωμα στο μειωμένο ωράριο και την επιπλέον άδεια?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Φιλοξενώ και φροντίζω την ανάπηρη μητέρα μου. Έχω δικαίωμα στο μειωμένο ωράριο και την επιπλέον άδεια?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Φιλοξενώ και φροντίζω την ανάπηρη μητέρα μου. Έχω δικαίωμα στο μειωμένο ωράριο και την επιπλέον άδεια?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ΕΙΜΑΙ ΑΤΟΜΟ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ 67% ΚΑΙ ΠΑΝΩ ΚΑΙ ΔΟΥΛΕΥΩ ΜΕ ΣΥΜΒΑΣΗ ΙΔΙΩΤΙΚΟΎ ΔΙΚΑΙΟΥ ΑΟΡΙΣΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ,ΣΕ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΚΟΙΝΩΦΕΛΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ,(ΝΟΜΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ ΜΕ ΚΟΙΝΟΦΕΛΗ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ),ΕΧΩ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΚΑΝΩ ΧΡΗΣΗ ΜΕΙΩΜΕΝΟΥ ΩΡΑΡΙΟΥ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. EXΩ ΠΑΙΔΙ ΜΕ 67 ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΟΥΜΑΙ ΑΔΕΙΑ 22 ΗΜΕΡΩΝ. ΕΙΜΑΙ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ. ΚΑΙ ΜΟΥ ΛΕΜΕ ΟΤΙ ΘΑ ΜΟΥ ΤΗΝ ΔΙΝΟΥΝ ΜΟΝΟ ΑΝ ΤΟΥΣ ΠΗΓΑΙΝΩ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΧΑΡΤΙ ΑΠΟ ΤΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ. ΔΗΛΑΔΗ ΑΝ ΚΑΝΩ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΔΥΟ ΗΜΕΡΕΣ ΘΑ ΜΟΥ ΔΙΝΟΥΝ ΜΟΝΟ ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ ΕΝΩ ΤΟΣΑ ΧΡΟΝΙΑ Η ΧΡΗΣΗ ΓΙΝΕΤΑΙ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΠΗΓΑΙΝΕΙΣ ΤΟ ΧΑΡΤΙ ΑΠΟ ΤΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ. ΤΗΝ ΑΔΕΙΑ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΤΗΝ ΠΑΡΕΙΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΝΑ ΒΓΑΛΕΙΣ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΕΞΩ ΓΙΑ ΒΟΛΤΑ. ΕΦΟΣΟΝ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΠΕΡΝΑΕΙ ΚΕΠΑ. ΠΡΕΠΕΙ Η ΑΔΕΙΑ ΝΑ ΔΙΝΕΤΕ ΟΤΑΝ ΤΗΝ ΘΕΛΟΥΝ ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ. ΟΠΟΙΟΣ ΞΕΡΕΙ ΝΑ ΜΕ ΒΟΗΘΗΣΕΙ Σ ΑΥΤΟ ΝΑ ΜΟΥ ΠΕΙ ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΩ. ΓΙΑΤΙ ΤΩΡΑ ΜΟΥ ΛΕΝΕ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΑΝ ΠΑΡΕΙΣ 10 ΜΕΡΕΣ ΝΑ ΓΡΑΨΕΙ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΕΞΑΓΩΓΗ 10 ΗΜΕΡΩΝ. ΑΝ ΚΑΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ ΓΝΩΣΤΗΣ ΑΣ ΜΕ ΒΟΗΘΗΣΕΙ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. ΑΥΤΌ ΠΟΥ ΣΟΥ ΛΈΝΕ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑΛΟΓΟ.ΔΕΝ ΤΟ ΛΕΕΙ ΠΟΥΘΕΝΑ Ο ΝΟΜΟΣ,ΟΤΙ ΔΙΚΑΙΟΥΣΑΙ ΤΙΣ ΜΕΡΕΣ ΣΕ ΚΑΘΕ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ.Ο ΓΟΝΕΑΣ ΤΗ ΔΙΚΑΙΟΥΤΑΙ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΠΕΡΝΑΕΙ ΜΕ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΤΟΥ.ΕΙΜΑΙ ΔΗΜ.ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ ΚΑΙ ΠΗΓΑΙΝΩ ΣΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΗΝ ΑΙΤΗΣΗ ΜΟΥ ΓΙΑ ΕΙΔΙΚΗ ΑΔΕΙΑ ΚΑΙ ΦΩΤΟΤΥΠΙΑ ΤΗ ΓΝΩΜΑΤΕΥΣΗ ΤΟΥ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ-ΠΑΙΔΟΝΕΥΡΟΛΟΓΟΥ ΚΑΘΕ ΦΟΡΑ ,ΕΝΩ ΤΗΝ ΕΧΟΥΝ,ΑΠΛΑ ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΩ ΤΗΝ ΑΔΕΙΑ ΜΟΥ ΚΑΤΑ ΚΑΠΟΙΟ ΤΡΟΠΟ.ΝΟΜΟΣ:ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΤΕΚΝΑ ΠΟΥ ΠΑΣΧΟΥΝ ΑΠΟ ΒΑΡΙΑ ΝΟΗΤΙΚΗ ΣΤΕΡΗΣΗ Η΄ΣΥΝΔΡΟΜΟ DOWN ΔΙΚΑΙΟΥΝΤΑΙ ΕΙΔΙΚΗ ΑΔΕΙΑ ΜΕ ΑΠΟΔΟΧΕΣ ΕΩΣ ΕΙΚΟΣΙ ΔΥΟ ΕΡΓΑΣΙΜΕΣ ΜΕΡΕΣ ΤΟ ΧΡΟΝΟ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΣ ΤΟΥ ΕΑΝ ΧΡΗΖΟΥΝ Η΄ΟΧΙ ΠΕΡΙΟΔΙΚΗΣ ΝΟΣΗΛΕΙΑΣ(ΑΡΘΡΟ 57 ΠΑΡ.2 ΚΑΙ 3 Ν.3584/07)ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΑΥΤΗ ΟΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΣΚΟΜΙΖΟΥΝ ΣΧΕΤΙΚΗ ΓΝΩΜΑΤΕΥΣΗ ΑΠΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΙΑΤΡΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ Η΄ΠΑΙΔΟΨΥΧΙΑΤΡΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜ.ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ.ΜΗΝ ΤΟΥΣ ΑΦΗΣΕΙΣ ΝΑ ΣΟΥ ΣΤΕΡΗΣΟΥΝ ΤΗΝ ΑΔΕΙΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΜΕ ΠΑΝΕ ΣΤΟ ΑΡΘΡΟ ΠΕΝΗΝΤΑ ΚΑΙ ΜΟΥ ΛΕΝΕ ΤΙΣ ΜΕΡΕΣ ΝΟΣΗΛΕΙΑΣ ΚΑΙ ΜΟΥ ΤΗΝ ΤΡΩΝΕ ΤΗΝ ΑΔΕΙΑ. ΜΑ ΑΝ ΜΠΕΙ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΤΟ ΣΑΒΒΑΤΟΚΥΡΙΑΚΟ ΜΕΣΑ ΓΙΑ ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΤΟΥΣ ΖΗΤΗΣΩ ΝΑ ΜΟΥ ΔΩΣΟΥΝ ΔΕΚΑ ΜΕΡΕΣ ΑΠ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΑΔΕΙΕΣ ΔΕΝ ΜΟΥ ΔΙΝΟΥΝ ΤΙΠΟΤΑ. ΑΝ ΜΠΟΡΕΙΣ ΒΟΗΘΗΣΕ ΜΕ ΝΑ ΔΩ ΤΙ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΚΑΝΩ ΝΑ ΤΟΥΣ ΚΑΝΩ ΝΑ ΤΡΕΧΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΦΤΑΝΟΥΝ ΟΙ ΑΛΗΤΑΡΑΔΕΣ.

      Διαγραφή
    2. ΔΕΝ ΜΟΥ ΤΗΝ ΔΙΝΟΥΝ ΓΙΑΤΙ ΠΙΘΑΝΩΣ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ ΕΠΙΛΗΨΙΑ. ΔΙΝΟΥΝ ΜΑΛΛΟΝ ΣΤΑ ΣΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΠΟΥ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥΣ ΠΑΣΧΟΥΝ ΑΠΟ ΣΥΝΔΡΟΝΟ DOWN ΤΩΡΑ ΑΝ ΚΑΠΟΙΟΣ ΜΟΥ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙ ΟΤΙ ΚΑΙ Η ΕΠΙΛΗΨΙΑ ΔΙΚΑΙΟΥΤΑΙ 22 ΗΜΕΡΕΣ ΑΣ ΤΟ ΣΤΕΙΛΕΙ. ΤΟ ΒΑΖΩ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΜΕΣΑ ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ ΚΑΙ ΜΟΥ ΛΕΝΕ ΜΟΝΟ ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ ΘΑ ΠΑΡΕΙΣ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ Η ΝΟΣΗΛΕΙΑ. ΚΑΙ ΛΕΩ ΜΕΤΑ ΓΙΑΤΙ ΜΕΤΑ ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΚΑΘΙΣΩ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΜΕ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΜΟΥ ΛΕΝΕ ΟΧΙ

      Διαγραφή
  9. Καλησπέρα δικαιούμαι στο 6ωρο μια ώρα μειωμενο ωραριο ? Έχω παιδί με 97% αναπηρία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή